fredag den 4. maj 2012

Kærlighedskage.



Var blevet spurgt om jeg ville lave en kærlighedskage,
med figurer ikke mindst. Jeg ville i hvert fald give det
et forsøg, det er første gang jeg har lavet menneskefigurer
og er faktisk rimelig tilfreds med resultatet af dem!

Her er det færdige resultat som jeg også er meget tilfreds med.
Jeg synes måske at der er et element for meget på kagen,
men alle de ønskede elementer befinder sig på kagen.
Og det vigtigste er jo også at "kunden" er tilfreds.

Kagen indeholdte et lag hindbærmousse,
et lag blåbærmousse og vaniliebunde,
kagen er smurt op med ganske alm. smørcreme:

250g smør
250g flourmelis
2 tsk. vaniliesukker
vaniliearoma

Det hele piskes sammen, til en luftig masse.

Jeg bruger normalt palminsmørcreme til at smørre mine kager
op med, men det havde de ikke. Så denne smørcreme går også an,
dog bliver den ikke ligeså stiv og stabil som palminsmørcremen.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar