lørdag den 21. april 2012

Prinsessekage.

Rigtig prinsessekage.
Min folkeskole veninde kunne godt tænke sig en prinsesse kage til hendes fødselsdag, og her er resultatet, er meget godt tilfreds med den på trods af at det der kunne gå galt, gik galt!

For anden fredag i træk, hvor jeg står og skal piske
min smørcreme til opsmøring - guess what ....
min pisker går den første fredag í stykker, den er helt færdig.
Så fik jeg den byttet, ugen efter står jeg og skal lave denne kage,
hvad sker der - piskeren som er fuldstændig identisk med den jeg havde før nej - den kan ikke piske smørcreme, den drejer hverken den ene eller anden vej. Så måtte det jo foregå med en sparten, puha - jeg krydser fingre for at jeg ejer en
ordentlig elpisker næste gang jeg skal lave kage!

Kagen består iøvrigt at vaniliebunde, og hindbærmousse med chokolade stykker.

Udover det, prøvede jeg for første gang at lave chokoladecreme.
Det kan varmt anbefales :-)

2dl fløde koges op, og 100g chokolade smeltes deri.
Når alt chokoladen er smeltet deri, sættes det på køl natten over,
og piskes hurtigt op når du skal bruge det - vupti! ;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar